4 aspecte pe care să le ai în vedere când optimizezi pentru mobil un website

24.09.2018


Atunci când alegi drumul antreprenoriatului, e nevoie să te aștepți la multe schimbări. Dar mai important e să știi când e momentul să te adaptezi, ce e benefic pentru afacerea ta și cum ai putea să mergi mai departe. Nu orice schimbare e bună și nu tot timpul ce e nou e mai bun. De aceea recomandăm să îți cunoști foarte bine afacerea ca să știi ce e mai bine și ce nu. Cu toate acestea, unele schimbări sunt vitale pentru succesula acesteia. În special când vine vorba de creare website

Motivele pentru care ți-ai dori ca afacerea ta să ajungă și în mediul online sunt foarte variate și prea puțin importante. Dar doar să ai un website nu e destul. Utilizatorii folosesc mult mai mult dispozitivele mobile pentru a efectua căutari pe internet. Iar Google a început să ia în considerare optimizarea pentru mobil a unui website ca unul dintre criteriile clasificării website-urilor printre primele căutări.

1) Website fără iconițe pentru mobil

În ziua de azi mai mulți utilizatori petrec timpul pe aplicații decât pe website-uri. Aceștia adoră website-urile care se comportă și arată ca o aplicație. De ce? Pentru că sunt inteligente și ușor de folosit. Când vine vorba de creare website, un web-developer e nevoie să găsească o modalitate prin care să combine atât caracteristicile hardware și software native. De asemenea, pot include iconițe și simbolurilor mobile utilizate în mod obișnuit.

2) Website care folosește Flash în locul HTML5

În timp ce dezvoltam site-uri web, mulți dezvoltatori continuă să transmită videoclipuri prin Adobe Flash. Dezvoltatorii trebuie să-și amintească faptul că anumite sisteme de operare mobile nu acceptă Flash. De asemenea, majoritatea utilizatorilor urăsc să acceseze videoclipuri cu plugin-uri și extensii de la terți. Dezvoltatorii trebuie să utilizeze HTML5 în loc de Flash pentru a difuza videoclipuri rapid și fără probleme la diverse dispozitive. HTML5 ajută dezvoltatorii să încorporeze videoclipuri într-o pagină web fără a afecta viteza de încărcare.

3) Utilizarea excesivă a pop-up-urilor

O modalitate de a informa clienții asupra celor mai noi actualități, promoții, știri legate de afacerea ta sunt pop-urile. Acestea sunt, într-adevăr, foarte utile pe website-urile de pe desktop. Însă atunci când vine vorba de creare website optimizat pentru mobil, un web-developer ar fi indicat să se gândească de două ori. În general aceste tipuri de anunțuri nu oferă cea mai pozitivă experiență utilizatorului care accesează website-ul tău de pe un dispozitiv mobil. Asta nu înseamnă că nu mai folosim deloc pop-uri, dar să avem grijă când le folosim și să nu facem exces.

4) Un website care se incarca greu

În timp ce optimizează un website pentru dispozitivele mobile, un web-developer când vine vorba de creare website ignoră de multe ori greutatea paginilor web individuale. Greutatea unei pagini web afectează în mod direct viteza de încărcare a websiteului și automat experiența utilizatorului. 

Se poate reduce greutatea diferitelor pagini web printr-o serie de acțiuni specifice -
a). optimizarea imaginilor
b). minimizarea fișierelor JavaScript și CSS
c). comprimarea resurselor frontend

Acum că ești la curent cu cele mai importante aspecte când vine vorba de creare site web, ești pregătit să pui în aplicare aceste sugestii și să ai parte de un website care aduce rezultate!